Här är min högst personliga blogg där kommer jag att skriva lite om hur jag upplever saker och ting. Då hundar är del stor del av mitt liv så blir det säkert en massa om hundar.

Sen om det innebär att en del blir trampade på ..


onsdag 23 februari 2011

Onsdag..

Jaha ja..då är det löptikar i hemmet...funkar förvånadsvärt bra, klart ungen herrn är intresserad men inte mer än att han låter de vara när man säger till, mykcet bra störningsträning blev det då under nätterna på jobbet men inga problem han hör.

Har ju haft närvaro på jobbet i två nätter tränade lite markeringsövn med Kato gick inte lika bra som förra helgen men han förstår ni att han ska söka efter nått när man säger till, dock var markeringarna dåliga/slarviga, han vet ju nu att vid markering kommer belöning så han chansar lite..men då kommer det inget, blev alltså inget slut utan han få gå därifrån utan sin kong.
Lydnaden går så mycket bättre så vi får se hur det funkar i morgon på träningen med jobbet.
Ska i dag åka till södra djurkliniken och få hans årliga vaccination och med hans sätt att möta folk så lär munkorg åka på hos dem.
Då har vi varit hos vet för den årliga sprutan, gick hur bra (ingen munkorg.!) som helst matchvikt 42 kg.
Förutom vid receptionen så kom en herre med en liten hund längst ut i flexikoppel invalsandes och tyckte att vi andra skulle hålla reda på våra hundar..hans hund var ju snäll... han kom rätt så nära Kato( hunden alltså) stod och bjäbbade, och eftersom jag är djurvän så talade jag om för farbrorn vad som kommer hända om han inte drar in sin hund..dvs antingen släpper jag ut Kato i kopplets längd och låter han "hälsa" på hunden eller oxå så kommer jag se till att hans hund blir airborn..jag hatar små "snälla" bjäbbiga hundar och dess mattar/hussar som inte ser vad som kan hända med deras små juveler..gubben fick in hunden med blixtens hastighet, försökte ta sig ton bad honom hålla käften och hålla reda på hunden istället.
Efter denna lilla meningsutbyte så blev det lugnt i väntrummet.

10-4
Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar